Współczesny rynek wymaga od nas dbałości o dobry wizerunek firmy pod względem oprawy graficznej. Umiejętnie i ze smakiem zrobiona identyfikacja wizualna potrafi przyciągnąć uwagę Klientów oraz ułatwia zapamiętanie tego, co chcesz przekazać.
Po zapoznaniu się z poniższymi informacjami Twoja wiedza i świadomość na temat tego, jak ważna jest dobrze skrojona szata graficzna, będzie większa. Przedstawię Ci schemat tego, od czego należy zacząć i na podstawie którego elementu zbudować spójną całość.
Przede wszystkim liczy się powtarzalność pewnych elementów, barw, słów. Ta sama rzecz, oglądana kilka razy, z czasem pozwoli na zwiększenie zaufania względem niej. Strona internetowa, która jest spójna z przekazami w mediach społecznościowych, posty, które są spójne z przekazami z branżowych targów – to wszystko daje nam pewność, że Klienci nabierają zaufania po zobaczeniu podobnych, powtarzalnych wiadomości, wysyłanych z naszej strony.
Kolejnym elementem przemawiającym za spójnością jest nawał informacji, którego dzisiaj doświadczamy. Powielanie swoich znaków rozpoznawczych pozwala użytkownikowi na wychwycenie nas z tłumu. Jego oko pamięta już, że to my zawsze zestawiamy jasny z ciemnym niebieskim.
Dobra identyfikacja wizualna opiera się na jej rdzeniu. Tym rdzeniem jest logo. ✍️🔵 W projekcie nie chodzi o to, by był…
Opublikowany przez Sharing Design. Studio Graficzne Piątek, 9 października 2020
Za co odpowiadają te elementy?
Strona internetowa – bardzo ważna rzecz, jeśli chodzi o komunikację z Klientami oraz przekazanie im swojej misji i oferty.
Materiały reklamowe – używane do poszerzenia grupy Klientów, informowania ich o różnych promocjach bądź służące jako wizytówka firmy.
Media społecznościowe – jeden z najważniejszych, o ile nie najważniejszy, elementów w układance marketingowej; to tutaj mamy najszybszy oraz najbardziej bezpośredni kontakt z Klientem w internecie.
Teraz weź chwilę oddechu i zastanów się, czy Twoja firma idzie z duchem czasu i dba o jakość przekazów. Jeśli nadal nie wierzysz w słuszność tego, że szata graficzna musi być spójna (inne zalety spójności znajdziesz tutaj), to spójrz chociażby na duże firmy, które na rynku mają już taką pozycję, że mogłyby właściwie zaprzestać działań marketingowych, a i tak wszyscy kupowaliby ich produkty przez pewien okres. Mimo wszystko tak nie robią, bo właśnie w powtarzalności, ciągłości i spójności tkwi cały sekret.

Studio Graficzne Sharing Design pomoże Ci przejść przez cały proces projektowy od A do Z i zadba o godną oprawę graficzną Twojej działalności. Doradzimy w kwestiach związanych z wizerunkiem oraz zadbamy żebyś, wyróżnił się na tle konkurencji.
