Zanim wymienię jakie zalety ma spójna identyfikacja wizualna, muszę Wam choć krótko wyjaśnić, co to właściwie jest. Zapewne niektóre osoby wiedzą, ale z pewnością dla wielu użytkowników jest to nowe pojęcie. Po przeczytaniu tego artykułu rozwieją się Twoje wątpliwości odnośnie słuszności działań, mających na celu dbałość o to, by komunikacja płynąca z Twojej firmy była spójna i dobrej jakości.
Zacznijmy od początku. Identyfikacja wizualna to zbiór symboli, elementów graficznych, którymi otacza się firma. Mają one na celu wzrost rozpoznawalności na rynku i wyróżnienie się wśród konkurencji. W skład takich przekazów mogą wchodzić różne rzeczy, od logo oraz reklam, poprzez trzymanie się jednej, ustalonej kolorystyki. O słuszności takich działań przekonują chociażby tak duże marki jak McDonald’s czy Pepsi, które od lat stosują spójne identyfikacje wizualne. Sądzę, iż bez problemu jesteś w stanie wyłowić z pamięci któryś z elementów – np. żółte luki albo czerwony i niebieski kolor. Chyba wiesz, o czym mówię?
Co daje spójna identyfikacja wizualna?
Poniżej sześć argumentów, które przekonają Cię, że zyskasz wiele, dbając o jakość wizualnej otoczki Twojego biznesu.
1. Drogi Kliencie, dbamy o każdy detal!
Pokaż wszystkim, że bardzo ważne jest dla Ciebie to, jak Cię widzą i zapamiętają. Niech Klient poczuje, że detal, który On bardzo lubi, jest również istotny dla Ciebie.
2. Powtarzalność, która zostaje w głowie!
Każdy powtarzalny element potrafi utkwić w pamięci. Reklama telefonów i kolor fioletowy? Czyli? No tak, Play. Rzucające śmiesznymi tekstami parówki? Czyli? No tak, Berlinki. Widzicie – każda powtarzająca się rzecz po pewnym czasie zacznie być kojarzona z Twoją firmą. Ważne jest to, żeby ten element wyrobić i umiejętnie go powielać.
3. Nowoczesność!
Pokaż otoczeniu, że idziesz z duchem czasu. Ważna jest dla Ciebie jakość komunikacji, która wychodzi z Twojej firmy. Niech wszyscy o tym wiedzą.
4. Wyraź siebie!
Poprzez spójną i dobrze zaprojektowaną identyfikację wizualną możesz przekazać odbiorcom swoją ideologię oraz sposób, w jaki ich traktujesz.
5. Otwórz sobie drzwi!
Dobrze skrojona otoczka wizualna firmy pokaże Twoim Klientom, że jesteś profesjonalistą w każdym calu, co umożliwi Ci łatwiejsze dotarcie do nich.
6. Zysk!
Każdy wyżej wymieniony element sprawi, że w efekcie Twoje zyski się zwiększą, a firma zacznie się rozwijać.
Wypunktowałem najważniejsze rzeczy, które realnie wpłyną na Twój biznes po wprowadzeniu dobrej identyfikacji wizualnej. Dla tych, którzy nadal wątpią w słuszność tego zabiegu, pozostawiam pewną kwestię do przemyślenia…
Zatem skoro wciąż uważasz, że identyfikacja wizualna nie jest warta inwestycji, to odpowiedz na takie pytanie:
dlaczego duże marki wprowadzają ją do swoich strategii marketingowych..?
Swoimi przemyśleniami możecie się podzielić tutaj.