Projekt logo jest bardzo ważnym elementem budowania tożsamości własnej marki. Co tak właściwie składa się na sukces takiego projektu oraz jak przebiega proces jego realizacji?
Logo to część firmy, z którą klient najczęściej styka się na samym początku. Biorąc pod uwagę to, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz, warto zadbać o dobrze zaprojektowane logo. Jakie etapy przechodzi cała realizacja w Sharing Design?
Spotkanie z Klientem
Najważniejszą częścią jest spotkanie z Klientem. Bez dobrego wywiadu przeprowadzonego z zainteresowaną osobą nie jesteśmy w stanie zrobić idealnego projektu. Nie będę opisywał tego, jakie dokładnie pytania otrzymuje potencjalny kupiec, ale wszystkie są równie ważne i w bardzo dużym stopniu przyczyniają się one do efektu końcowego realizacji. Nawet jeśli pytania zadawane przeze mnie wydają się bezsensowne to zaufajcie mi – są one bardzo pomocne.
Wycena
Wycenę sporządzamy na podstawie zebranych na spotkaniu informacji. Cena zależy o kilku czynników. Jednymi z nich jest to czy Klient zdecydował się tylko na zakup logo czy też może szerszej gamy produktów. Jeśli osoba jest zainteresowana dodatkowo stroną internetową lub pozostałymi elementami identyfikacji wizualnej to cena jest dopasowywana to całego zestawu. Zainteresowany dostaje na maila szczegółową ofertę i jeśli wszystko idzie po dobrej myśli to przechodzimy już do etapu, w którym zaczynamy projektować logo.
Mapa myśli
W tym “kroku” powstaje burza mózgów, która ukierunkowuje moje myśli. Na środku kartki ląduje słowo kluczowe i od niego powstają odnogi. Po rozpisaniu całości zakreślam słowa, które moim zdaniem najlepiej oddają charakterystykę branży oraz firmy, dla której projektuję.
Szkicowanie
Kartka i ołówek – tak właśnie na początku powstaje każde logo. Na papier przelewam każdy pomysł, który przychodzi mi do głowy. Nie chodzi tutaj o estetykę, ten krok pozwala na twórcze połączenie elementów, które przychodzą na myśl po spojrzeniu na zakreślone słowa w “mapie myśli”.
Można powiedzieć, że to poligon, na którym testuję różne konfiguracje.
Wizualizacja dla klienta
Po przeniesieniu projektu do komputera wysyłam wizualizację logo do Klienta. Przedstawione jest ono na różnych płaszczyznach takich jak wizytówki, papier firmowy, pieczątka, itd.. Wizualizacja zawiera również wersję czarno-białą.
Poprawki
Nie zawsze poprawki występują, ale jeśli Klient ma jakieś uwagi co do projektu to wprowadzam je adekwatnie do jego opinii i ponawiam krok “Wizualizacja dla klienta”.
Przekazanie plików
Ostatnim etapem jest oczywiście przekazanie plików. Klient dostaje wszystkie rozszerzenia, których będzie potrzebował by swobodnie używać ich na przykład w druku lub przy wrzucaniu jak znak wodny na zdjęcie.